10 راهكاربراي درمان سریع سرماخوردگی یا آنفلوآنزا
جدیدترین فیلم ها موزیک ویدیو ها نرم افزار ها مقاله های علمی
10 راهكاربراي درمان سریع سرماخوردگی یا آنفلوآنزا
3 / 11 / 1392 ساعت 11:7 | بازدید : 1893 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

10 راهكاربراي درمان سریع سرماخوردگی یا آنفلوآنزا

 

 

همین اول تکلیف را مشخص می کنیمیک خبر بد هیچ درمان مشخصی برای سرماخوردگی و آنفلوآنزا وجود ندارد. دوره این دو بیماری ۳ تا ۱۰ روز است و از آنجایی که داروها قادر به از بین بردن عامل بیماری نیستند، تنها کاری که می توان کرد، این است که با دارو علائم را تخفیف داد یا از بروز تبعات آن مانند برونشیت یا ذات الریه جلوگیری کرد.اما این به آن معنی نیست که نباید با بیماری مقابله کرد، برعکس باید به محض احساس گرفتگی بینی یا عطسه و تب، این نکات را به کار بندید

1) فرق سرما خوردگی با آنفلوآنزا

علائم سرماخوردگی غالبا تنفسی است گلو درد، سرفه، عطسه و آب ریزش بینی. در آنفلوآنزا هم می توان همین علائم را مشاهده کرد اما معمولا تب و لرز، سردرد، درد عضلانی و خستگی هم دیده می شود.بروز آنفلوآنزا ناگهانی و علائم مشترک با سرماخوردگی در آن بسیار جدی تر است.

دانستن تفاوت های این دو بیماری مهم است زیرا اگر به آنفلوآنزا مشکوک شدید، می توانید طی دو روز اول ابتلا،از داروی ضدویروسی مانند تامی فلو (Tamiflu) استفاده کنید که بهبودی را چند روز به جلو می اندازد یا واکسن آنفلوآنزای فصلی بزنید.

۲)استراحت کنید و مایعات فراوان بنوشید

به این نکته کاملا گوش دهید: استراحت کنید و مایعات فراوان بنوشید. نوشیدن آب به رقیق شدن و به عبارتی افزایش ترشحات ریه کمک می کند و این یعنی حال بهتر.اما تکلیف آب پرتقال در این میان چه می شود؟ البته آب پرتقال هم جزو مایعات محسوب می شود و از این لحاظ خوب است اما از ویتامین C انتظار معجزه نداشته باشید. مشاهدات علمی دقیقی دال بر تاثیر مثبت ویتامینروی پیشگیری یا درمان عفونت های ریوی در دست نیست.

۳چای گرم بنوشید

همه انواع چای حاوی تئوفیلین هستند که یک گشاد کننده طبیعی راه های هوایی به شمار می آید. بهتر است نوعی را انتخاب کنید که با ذائقه تان هماهنگ است. اگر دوست داشتید، می توانید کمی عسل هم به آن اضافه کنید؛ عسل به صورت پوششی روی دیواره های داخلی گلو می نشیند واز آزردگی این ناحیه می کاهد و سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که با عفونت مبارزه می کند. در عین حال موجب ترشح بیشتر بزاق و در نهایت افزایش خلط سینه می شود.

۴از داروها کمک بگیرید

به نزدیک ترین داروخانه سری بزنید و دارویی برای تسکین درد های خود تهیه کنید. داروهایی مانند آسپرین، استامینوفن و ایبوپروفن تب را پایین آورده و دردها را تخفیف می دهند. اگر سرفه می کنید به دنبال دارویی باشید که حاوی دکسترومتورفان است، داروی سرکوب کننده موقتی علائم سرفه. اگر دچار احتقان هستید به دنبال گایافنزین باشید،ترکیب اصلی اکسپکتورانت که به دفع خلط کمک می کند. پزودوافدرین یکی از مؤثرترین ضد احتقان هاست که با تنگ کردن عروق خونی به باز شدن گرفتگی بینی کمک می کند.

۵از درمان های طبیعی مناسب بهره گیرید

پژوهش ها نشان می دهد اگر به محض مشاهده علائم بیماری، مکمل های روی یا جینسنگ بخورید تاعلائم تخفیف یافته، بهبودی سریع تر شود. بدن برای ساختن سلول های سفید به ماده معدنی روی نیاز دارد(که در سلول های سفید خون با عوامل بیماری زا مبارزه می کند) اما یادتان باشد در خوردن آن زیاده روی نکنید. بیش از ۵۰ میلی گرم در روز نتیجه معکوس داشته و باعث سرکوب سیستم ایمنی می شود. جینسنگ موجب افزایش سطح سلول های سفید خون و پروتئین های ضروری سیستم ایمنی به نام اینترلوکین ها می شود. از دیگر درمان های مفید می توان به اِکیناشه (نوعی گیاه دارویی با خواص آنتی بیوتیکی)، مکمل های ویتامین و آنتی اکسیدان ها و همان طور که قبلا بیان شد ویتامین C که البته به اندازه بقیه چندان مؤثر نیست، اشاره کرد.

۶سوپ مرغ فراموش نشود

قرن هاست که سوپ مرغ برای درمان سرماخوردگی خورده می شود که البته کاملا هم درست است. سیستئین نوعی اسید آمینه است که از مرغ در حین پخت آزاد می شود و از نظر شیمیایی مشابه داروی برونشیت است. این نوع سوپ موجب رقیق شدن خلط سینه، باز شدن گرفتگی بینی و بهبود سرفه های شدید می شود. بر اساس پژوهش های انجام شده، حتی سوپ مرغ های آماده در سوپرمارکت ها هم آنقدر مفید است که قادر به بلوکه کردن سلول های التهابی و بهبود علائم باشد.

۷بخور بدهید

نفس کشیدن در هوای گرم و مرطوب موجب رقیق شدن و حرکت خلط به سمت بیرون ریه می شود. سر خود را بالای یک کاسه آب داغ بگیرید اما مواظب باشید که خود را نسوزانید. یک حمام طولانی گرم نیز اثری مشابه دارد.

دهان خود را بپوشانید

موقع عطسه یا سرفه دهان خود را با دستمال بپوشانید و بعد آن را دور بیندازید. اگر دستمال در دسترس نبود از آستین لباس خود استفاده کنید. در هر بار عطسه کردن حدود ۱۹۰۰۰ ویروس آنفلوآنزا در هوا پخش می شود، متوجه هستید که این بهترین کار برای جلوگیری از انتشار ویروس در منزل یا محیط کار است.

اگر خلط سینه تان غلیظ و سبز رنگ بود یعنی علاوه بر ویروس سرماخوردگی یا آنفلوآنزا، راه های هوایی شما هم دچار عفونت میکروبی شده است؛ حتما به پزشک مراجعه کنید تا با تجویز آنتی بیوتیک مناسب از بروز عفونت های ثانویه پیشگیری شود.

۹(در منزل استراحت کنید

اگر مبتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا شده اید، بهتر است در منزل استراحت کنید. اگر بیمار باشید و مثل همیشه سر کار بروید، ممکن است فرد دیگری را که سیستم ایمنی ضعیفی دارد نیز مبتلا کنید که شاید به علت ضعف ایمنی در وضعیتی خطرناک تر از شما قرار گیرد. جدا از این استرس و فشار روحی و خستگی جسمانی در بسیاری موارد موجب شدت گرفتن علائم بیماری شما می شود. توجه داشته باشید بیماری شما تا بیست و چهار ساعت بعد از اینکه تب قطع شد (البته بدون مصرف دارو) هنوز مسری است.

۱۰) از عوامل بیماری زای جدید اجتناب کنید

با قرارگرفتن در مسیر بهبودی، سعی کنید از افرادی که سرماخورده یا آنفلوآنزا گرفته اند، دوری کنید تا دوباره در معرض ویروس ها قرار نگیرید. اگر این کار به صورت کامل ممکن نیست پیشگیری بعدی این است که دست هایتان را به طور مرتب و مناسب بشویید و در صورت عدم دسترسی به آب و صابون از ضدعفونی کننده های الکلی برای ضدعفونی کردن دست هایتان بهره گیرید

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید
موضوعات مرتبط: پزشکی , سرما خوردگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست





می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








 
به امیر دانلود خوش امدید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

نظر شما در مورد دوستی ایران و امریکا چیست؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 25
بازدید کل : 278059
تعداد مطالب : 51
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان AMIRDOWNLOAD و آدرس AMIRDOWNLOAD.DDE.IR لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.